reklama

Homo sapiens technicus

Vidime ho na ulici, v elektricke a dufame ze ho neuvidime v zrkadle, i ked je aj tam... Homo sapiens technicus

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vedeli by ste prežiť trebárs v roku 1850, bez ohľadu na politiku? Dnešný človek asi nie. Alebo je málo takých. A tí ,, iní ,, sú vytláčaní na okraj a dívame sa na nich ako na čudákov. Ja ten pocit zažívam denne, napríklad keď dotyčného sklamem informáciou, že jeho telefónny zoznam sa nerozšíri o moje číslo. Nemám mobil. Obyčajná reakcia je, že ako môžem bez toho žiť. Mňa to síce pobaví, ale jeho zarmúti. Zaujímavé, pre mňa síce len ťažko pochopiteľné. Ale aj mňa chytá tá nová choroba. Viac keciam na internete, chaty (čety) nahradili chaty (ožieračka dakde mimo civilizácie). Kde by sme sa ocitli keby sa vypli kompjútre? Doba temna, kriminalita, úpadok morálky? Veď si len vezmite, osvetlenie, bezpečnostné systémy, archívy, autá, doprava, obchod a aj samotný ľudia sú závislý od pár čipov, obvodov. Som asi naozaj čudný, ale keď som bol pred rokom na chatke starej mamy, kde nič nebolo, voda v studni a plyn v bombičke, som si nesmierne oddýchol. Ticho, kľud a zelenina priamo pred domom spokojne rastúca. Na to spomínam, keď sedím na streche banky a vidím ľudí ženúcich sa podo mnou. Homo sapiens technicus (HST) sa rúti s mobilom v ruke, ako bábka ovládaná počítačom, naprogramovaný na presný stereotyp jedného dňa. Len jeho neprogramuje technik zavretý v úzkom priestore, ale elegantná sekretárka držiaca vládu nad jeho diárom. Každý sa ponáhľa. Ale kam? Naivne si myslíme, že keď pridáme do kroku, že budeme žiť dlhšie? Nie nebudeme, len v starobe zistíme, že sme prežili, ale nežili. Za zhon a každodenný stres máme akurát hodinky od kolegov pri odchode do dôchodku. A to ja nechcem. Sedím si a kukám sa na vás HST, ako sa náhlite k tomu aby ste mali nič v zlatej pozlátke. A ja mám niečo, ale bez pozlátky. Ale to niečo je cennejšie, než akékoľvek peniaze. Je to život, chvíle strávené s priateľmi, v divadle, čajovni, rozjímajúc nad nejakou knihou. Samozrejme. nechcem tým povedať, že kariéra nie je dôležitá. Ale všetko sa dá s rozumom. Dá sa robiť aj tak, aby sme neboli otrokmi.

Peter Randuška

Peter Randuška

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu